Wat kan ik doen met Chinese dwergkwartelkuikentjes zonder ouders?

Het ouderpaar van de chinese dwergkwarteltjes kan niet overweg met de jonkies.
De jonkies kunnen nog niet zelfstandig leven. Heeft iemand een goeie tip, wat ik met de kuikentjes van net 5 dagen oud kan doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.4K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
breng ze naar een vogelkweker of kwekerij bij je in de buurt.
of desnoods een dierenwinkel die vogels verkoopt meestal weten die wel
wat te doen. het zou zielig zijn als ze doodgaan doordat je wat fout doet
Rieneke1
3 jaar geleden
Ik zou ze warm houden (zeker voor de nacht) en kuikenkruim geven. Zorg wel dat ze desgewenst ook afstand kunnen nemen van de warmtebron.

Antwoorden (1)

Het resultaat kan ik me niet meer herinneren, maar mijn vader zette ze onder een warmtelamp, en toen hij die even niet had zelfs in de warme theemuts. Volgens mij gaf hij ze een mengseltje van geprakt gekookt ei en broodkruimels en wat water te eten. Maar zoals gezegd dat is jaren geleden en ik heb geen idee meer of ze het overleefd hebben. Maar volgens mij aten ze verder zelf, hoefden niet met de hand gevoerd te worden