Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag mijn uilenbak buiten hangen?

hallo
ik heb een kerkuilenbak gekocht.
ik zou die willen ophangen maar ik kan geen gat maken in mijn gevel i.v.m. veiligheid.
mag deze ook ophangen buiten aan mijn gevel.
er zij geen takken de gevel is richting het noord-oosten.
mag ik deze hier dan ophangen
heeft iemand hulp?

4 jaar geleden
in: Vogels
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Uilenbakken en uilenkasten worden doorgaans opgehangen in bomen of aan hoge palen. Dat laatste zie je veel op het platteland.Het verhaal over jouw gevel is niet helemaal duidelijk, maar in principe kan je best de kast ophangen tegen een gevel. Takken in de buurt van de kast is niet perse nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
jamies
4 jaar geleden
ik heb een nestkast voor een kerkuil en ziet er uit als volgt: https://www.vogelhuisjes.nl/media/catalog/product/cache/5/small_image/295x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/n/k/xnk43_2_1.jpg.pagespeed.ic.9xb3gzSnMT.jpg ik wil deze aan mijn buitenmuur bevestigen. mag dit buiten hangen of MOET deze binnen hangen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@jamie
Die kast mag je best buiten hangen. Let er op, dat de opening van de kast niet op het Westen tot Noord-Westen is gericht in verband met slagregens en harde wind.
Succes.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding