welke siereenden soort past het best bij mij?

Ik ben van plan om binnenkort siereenden te houden, maar ik vind weinig info over het karakter van eenden. Ik ben vooral opzoek naar winterharde, makkelijk tam te maken en niet luidruchtige eenden.
Ook ga ik een ren maken van 4m op 4,5m met een vijver van ongeveer 2m op 2m.

alvast bedankt voor jullie reactie.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
1.7K
Ivana
4 jaar geleden
Koop een boek over verschillende soorten eenden en hun karakters. Daarin staat ook wat de eisen zijn voor het houden van eenden, de voor- en nadelen. Alles wat met hobby voor levende dieren te maken heeft, vraagt een gedegen voorbereiding. Ziekte, ziekte voorkomen, inenten, voedsel en wat voor voedsel niet. Er komt heel veel bij kijken. Hobby's zijn in de meeste gevallen geldverslindend. Je kunt dus beter beslagen ten ijs komen

Antwoorden (1)

Ik zou voor loopeenden gaan. Als je alleen vrouwtjes neemt heb je niet veel geluid, tamme eenden die echt op je af komen. Bij mij lopen ze los in de tuin. Ze eten ook mijn slakken op. :)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik zoek naar siereenden, maar toch bedankt.