2 jaar zat een zwaan in onze sloot nu is hij sinds oud en nieuw weg hoe kan dat?

2 jaar zat er achter ons huis een zwaan alleen sinds oud en nieuw is hij weg vinden het allemaal vreemd is hij door vuurwerk miss vetrokken hebben hem nooit zien vliegen want zat altijd in het land of water wie weet het en zal hij nog terugkeren

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
4.9K

Antwoorden (1)

Zwanen zijn grote, langlevende vogels, maar ze gaan vroeg of laat toch dood. De achtergebleven partner is dan echt van slag en vaak duurt het wel tot het volgende broedseizoen voor hij of zij een nieuwe partner zoekt.
Maar ze zoeken dus wel een nieuwe partner! Vogels zijn, net als mensen, heel kieskeurig als het om hun partner gaat. Zij willen die zelf uitkiezen en ze redden het prima een seizoen alleen.
Het is nog vroeg in het jaar, maar de polders zitten al vol met zwanen. Daar komen heel veel eenlingen bij elkaar om koppels te vormen. De kans is erg groot, dat jullie zwaan op zoek is naar een partner. Het gebeurt zelfs regelmatig, dat zo'n zwaan met partner weer terug komt naar zijn vertrouwde stekkie. Bedenk, dat zwanen erg monogaam zijn en ALS ze terug komen zullen ze wel in de buurt blijven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor uw snelle reactie duidelijk antwoord