Waarom blijft mijn kakariki agressief?

Ik heb een mannetje kakariki en hij is en blijft agressief!! Hij is met de hand groot gebracht en was altijd tam en ineens uit het niets viel hij mij aan en het stopt gewoon niet meer.
Hij heeft een vrouwtje bij zich zitten intussen maar nog blijft hij het doen.Waarom??

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
8.3K

Antwoorden (1)

Als je je kakariki negatief gedrag wil afleren, moet je het negeren. ‘Au’ roepen als hij bijt, of boos worden als hij blijft krijsen, werkt averechts. De vogel vindt het juist leuk dat je je druk maakt en geniet van de aandacht.

Straf je vogel nooit. Het is niet alleen dieronvriendelijk, je bereikt er ook niet de gedragsverandering mee die je wilt. Daarbij komt dat je je fragiele siervogel kunt beschadigen en je roept agressie bij hem op.
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Prima, maar de vraag is WAAROM het diertje agressief is opeens?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gelijk ik het versta zou ik hem mij moeten laten aanvallen zonder een blik of woord te geven? Doet wel echt pijn he hahaha...maar ok ik wil het proberen want ik zie hem zo graag!!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En waarom? Ik weet het echt niet!! Hij begon zo ineens uit het niets en ik heb natuurlijk gereageerd alle keren, dat is misschien de reden dat hij dit blijft doen. Hij is alle dagen vrij en het eerste wat hij doet is mij aanvallen, als ik eten in zijn kooi wil leggen, als ik aan zijn kooi kom, als ik tegen hem praat. Ik ga het proberen met er niet op te reageren en me bescherming aan doe als hij mij wilt aanvallen. Het is zo een schat!!