Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een vleugel van een haan terug in de kom?

Mijn lieve haantje heeft zijn vleugel uit de kom. Hij houdt hem een stukje van zijn lichaam af en kan hem niet goed bewegen. Na een hele zoektocht op internet kom ik hier op uit. Ik kan pas morgen naar de dierenarts, is er iets wat ik NU kan doen?

(Ik heb zelf 7x mijn schouder uit de kom gehad dus ik weet hoe belangrijk het is dat het zsm terug moet worden gezet)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
5.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zou er zelf niet aan frutselen. Een arms is heel iets anders als een vleugel. Morgen ochtend naar de DA.
Amadea
4 jaar geleden
Op http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=81578 lees ik: Probleem bij kippen is dat je een vleugel niet zomaar even 'zet' omdat het holle pijpbeenderen zijn.
Rieneke1
4 jaar geleden
Als hij erop gaat staan dan zou ik de schade beperken door de vleugel voorzichtig tegen het lichaam aan te bevestigen met verband. Sowieso apart zetten in een kleine ruimte zodat de schade niet groter kan worden. Is er niemand die voor je kan gaan? De dierenambulance kan ook met de haan naar de dierenarts zo nodig, je hoeft niet persee zelf mee. Je zegt het al: het moet eigenlijk zsm.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zelf de vleugel terug in de kom zetten is erg moeilijk en lastig. Ik zou gewoon wachten totdat je naar de dierenarts kan, anders kan je het ook alleen maar erger maken. Ik heb zelf een overeenkomende situatie gehad (ook met de kip) en hebben toen een dierenambulance assistente gebeld waarvan we het nummer op internet hadden gevonden. Deze heeft de vleugel netjes teruggezet. Ik hoop dat het goed komt!

Groetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding