Heeft dit kuiken spreidpoot?

Het is 1 dag oud. Eet en drinkt goed. Probeert te lopen maar dit gaat nog niet erg goed. Heeft iemand tips voor de beste manier om te spalken? Ik ga het kuiken niet inslapen/afmaken dus kom daar aub niet mee!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
6.8K

Antwoorden (1)

Ja, dit kuiken heeft spreidpoten.

Je hoeft het kuiken ook niet te laten inslapen!
De ondergrond is goed: handdoek. Dus laat dat zo.
Een spalkje wil zeggen dat je de pootjes naast elkaar houdt (uit spreidstand haalt) met behulp van twee lusjes. Na een paar dagen kan jouw kuiken gewoon lopen.

Het beste doe je dit met elastiekjes en zachte tape (bijvoorbeeld dat bruine waar je verband mee dichtmaakt of het plakkende deel van een bruine pleister).
Maak door een draai in het elastiek een 8. Plak de 8 in het midden bij elkaar, zodat het niet loslaat. Zorg dat de 8 niet de groot is. Het is priegelen, gebruik desnoods een nagelschaartje en pincet.
Kies je voor ander materiaal: zorg dat het niet snijdt.

Belangrijk:
Indien je een broedmachine hebt gebruikt, lees de tips om herhaling te proberen voorkomen.
Gebruik dit kuiken niet om mee te fokken.
Maar garanties heb je nooit!

Succes.

https://brahma-houseofbrahma.jouwweb.nl/a-tot-z-kuikens/alles-over-kuikens/spreidpoten1
Nog zojuist een hulpje gezien:
Met twee knijpringetjes en een touwtje. Zal een afbeelding toevoegen.
Begin wel meteen vandaag. Dat de pootjes bij elkaar komen.
Toegevoegd op 17 juli 2019 16:36: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Ik ga voor de ringetjes en het touwtje. Elastiekjes houd ik liever uit de buurt van vogels. +
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ringetjes kunnen inderdaad geen gevaar geven met pikken (snavel),
Sommigen gebruiken scherp plastic. Hebben ze dadelijk de pootjes nog open.
Bedankt voor de reactie.