Ja zelfs beide kanten op, echter komt een fazantenhaan met een kippenhen zelden voor en schijnt het de andere kant op (kippenhaan met fazantenhen) vrij goed te doen te zijn.

https://www.digibron.nl/search/detail/012ea70160a4b6913cd5f414/boer-uit-garderbroek-wist-fazantenhaan-te-kruisen-met-krielkip
Landbouwer Van Onnme vertelt, dat het bijna nooit lukt om nakomelingen te krijgen van een kippen-hen en een fazanten-haan; wel andersom. Dit vanwege de langere broedtijd bij fazanten (kippe-eieren moeten 21 dagen bebroed worden, fazante-eieren 23). De fazantjes in het kippe-ei moeten nu 23 dagen bebroed worden, waarop het kippe-ei niet is ingesteld. De heer Van Omme was bang, dat het bij de 21-ste dag fout zou gaan. Om na deze da-g zuurstofgebrek in het kippe-ei te voorkomen, maakte hij een gaatje in drie van de vijf eieren. Hierdoor heeft hij het waarschijnlijk gered. Twee eieren, waarbij hij deZe methode niet toepaste, kwamen niet uit.
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Dank je. Ik denk dat er op de boerderij van mij broer zo'n kruising loopt. Eén van zijn krielkippen zou dan een avontuurtje hebben gehad met een wilde fazant.