Wat is dit voor vogel?

Het lijkt op een groet meeuw maar is licht bruin.beige van kleur. Zat lange tijd op het dak.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarschijnlijk (zonder een foto gezien te hebben) een jonge meeuw, deze zijn nl. in de eerste drie of vier jaar van hun leven meer bruin dan grijs van kleur.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
zou het ook de Grote Burgemeester kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat zou inderdaad ook kunnen, maar daar kan alleen een foto uitkomst bieden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb een foto toegevoegd.

Antwoorden (1)

Het is een jonge meeuw, van deze zomer. Niet goed te zien is of het een zilvermeeuw of kleine mantelmeeuw is. Pas na vier jaar krijgen ze hun volwassen kleed: wit met licht- of donkergrijze vleugels. Met iedere rui worden ze iets minder vlekkerig en bruinig.
Deze meeuw ziet er niet geweldig uit, en slechts enkele procenten van de jonge meeuwen komen hun eerste winter door.