Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel moet een baby-zwaluw drinken?

Ik heb vanmorgen een klein zwaluwtje gevonden dat uit zijn nest is gevallen. Het nest was veel te hoog, dus ik kon hem niet terug zetten. Ik kon hem ook niet laten liggen want hij viel precies voor de hoeven van mijn paard, dus dan zou hij zeker vertrappeld worden. Ik heb hem dan maar mee naar huis genomen en in een doos met stro gezet. Ik denk dat hij ongeveer een week oud is. Ik heb hem al een paar wormen te eten gegeven, maar ik vraag mij af hoeveel hij moet drinken en hoe ik hem moet laten drinken. Ik heb een laag bakje met water in zijn doosje gezet, maar daar heeft hij nog niet van gedronken. Ik heb ook met een soort papflesje voor baby-hamsters geprobeerd, maar hij doet alleen voor wormen zijn bekje open.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Die drinkt niet, maar haalt het benodigde vocht uit het voedsel. Breng het diertje ajb per direct naar een vogelopvang, waar ze weten wat ze doen, en het kleintje ieder half uur tussen zonsopgang en zonsondergang het juiste voer kunnen geven. In NL is het tegen de wet zo'n vogeltje in huis te hebben, en dat is niet voor niets. Jonge vogeltjes groot brengen is een hele kunst.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding