Kunnen Agepornises samen met roodstaart papegaaien?

(Sorry voor de typefouten)
Hallo ik heb een vraag ik heb een agepornis (4maanded) Helemaal handtam kan heel veel trukjes en is erg gezelig maar ik wil er graag een roodstaart papegaai bij (Hij word handtam opgevoed door de mensen waarvan we hem kopen)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
3K

Antwoorden (1)

Dat kan goed samen gaan maar blijf in beginsel in de buurt wanner ze samen in de kooi gaan. Ik zou de agapornis meteen bij en jonge grijze zetten. Dan weet hij/zij niet beter. Wees er wel op bedacht dat veel agaporniden ziektes dragen waar je grijze roodstaart aan kan doodgaan. Het klinkt misschien gek maar ik zou je agapornis maar eerst laten testen zie ook www.gendika.nl