Waarom eten de eksters in mijn tuin mijn tuinkaars op?

Ik heb een kaars in mijn tuin staan met allemaal gaatjes erin. Eerst gaf ik mijn kinderen de schuld, dacht dat zij er met stokjes in prikten, maar nu zag ik dat het de eksters zijn die er steeds in pikken.
Waarom doen ze dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
12.3K

Antwoorden (1)

Eksters zijn altijd op zoek naar eten als vetbollen en resten etensafval. Het kan zijn dat ze daarom het kaarsvet eten.

Daarnaast lijken eksters graag in van alles te pikken, zoals bijvoorbeeld piepschuim en tuinslangen. Reden onbekend.