Hoe kan ik zelf kanarie-eitjes uitbroeden?

ik heb een kanarie die aan het broeden is ze heeft nu 3 eitjes gelegd maar helaas zijn alle 3 kapot gegaan, ik wil proberen zelf te "broeden" maar ik weet niet hoe.
heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.4K

Antwoorden (1)

Heb je een koppeltje, pop en man ? Zo niet dan zijn ze niet bevrucht en heeft uitbroeden geen zin. Zelf uitbroeden kan alleen in een broedstoof, maar je kunt ze niet zelf groot brengen vanaf het begin. Dus geen illusies.
Fijne Kerstdagen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik heb een koppeltje ik wil het ei zelf vandaag het moment dat die gelegd is warm houden want mijn pop heeft het ei 2 maal laten vallen en 1x is die kapot gegaan in het nestje
Ivana
3 jaar geleden
Het eerste ei wordt meestal niet meteen bebroed. Pas bij het tweede (of derde) ei begint het broeden. Als je gaat knoeien in het proces door eigenhandig ingrijpen, kom je echt niet verder. Sommige vogels zijn bij het eerste nest onbeholpen en maken er een zooitje van. Kan best zijn dat een volgend broedsel normaal verloopt. Geef de vogels rust en kijk wat er van komt. De natuur vraagt altijd om geduld. Ik wens je vogels succes. :)
Ivana
3 jaar geleden
Bovendien is dit geen broedtijd. Het tekort aan daglicht maakt het proces moeilijk. Dat is alleen op te vangen door speciale lichtbuizen, die op een vroeg uur aangaan. Maar gezonder is, om te wachten tot April-Mei.