Welke raskippen zijn het liefst en kun je gemakkelijk handtam maken?

We zijn op zoek naar een rustige kip , die niet angstig is en om kan met een zijdehoenderkip .
Welk ras heeft een zacht , rustig en lief karakter ? En kan je snel handtam maken ? En los laten in de tuin zonder dat ze er een ravage van maken :)

6 jaar geleden
in: Vogels
1.8K

Antwoorden (1)

Modern Engelse Vechtkriel, ik heb er zelf een en ze is grappig en lief en supertam, ik kan haar over een stok laten springen, op haar rug laten liggen, als een baby heen en weer wiegen, zelfs op de schommel zetten of een hoedje opzetten. ze houdt heel erg van knuffelen. vroeger werd dit ras gebruikt voor gevechten, maar dat is nu verboden. Je kunt naar een organisatie gaan voor kleine dieren. ook seramakippen kunnen supertam worden. ik heb er een waarmee ik kan lezen en op mijn schoot op haar rug kan leggen en haar over haar buikje aaien, de ander valt altijd in slaap als ik haar pak.