waarom leggen mijn kipppen geen eieren?

We hebben 3 legkippen, lange tijd hadden we 1 ei perdag.Sins een maand hebben we geen eieren meer.De kippen zijn nog niet oud, of we moeten. bedroogen geweest zijn.We denken dat ze een kleine twee jaar oud zijn. Weet iemand waarom ze geen eieren leggen? of hoe ik het kan oplossen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
2.4K

Antwoorden (2)

Kippen leggen doorgaans de eerste 3 jaar van hun legbestaan geregeld doorgaans om de 24 uur een eitje. Daarna wordt het afhankelijk van het ras veel minder.
Verder bouwen kippen van tijd tot tijd even een rustperiode in. Verder leggen kippen tegen en in de rui en ook in de winterperiode veel minder eieren. Ook de z.g. winterleggers doen dat.
Voor een goede eierproduktie moeten kippen niet te vet worden dus moeten niet te veel gemengd graan krijgen. Verder hebben de dieren grit en maagkiezel nodig en af en toe groenvoer en fruit.
6 jaar geleden
een kip leg vanaf 26 weken van hun leven eieren in het eerste jaar 300 , in een rui periode niet naar maten ze oude worden wordt het minder ,ik heb zelf 2 barnevelders gehad, ze zijn 5 jaar geworden maar het laatste jaar had ik geen eieren meer, en ze zijn een natuurlijk dood gestorven want ik zie ze als huis dieren