Hoe houd ik op een diervriendelijke manier de duiven van het balkon?

Ik heb verschillende pogingen gedaan zonder resultaat. ze bevuilen het balkon en proberen in het voorjaar te nestelen.
Als je op de negende etage woont wil je genieten van het uitzicht, maar niet tussen de rommel die de duiven veroorzaken!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
-vuiliszakken rondgevouwen, ingeknipt, franje dus en opgehangen, beweegt bij minste zuchtje wind, erg afdoende, -gewoon aan beide armen van de waslijn een touwtje bonden met daaraan een plastic zak en eventueel dit ook op het raamkozijn -neem een paar goed rechte bezemstokken daarin sla je op de uiteinden een spijker, die steek je aan beide zijden in een blokje met een ruim gat erin zodat de stokken heel soepel kunnen draaien, de blokjes maak je vast op het balkonhek, als er dan een duif op gaat zitten zal de stok gaan draaien en kan de duif niet goed gaan zitten en zal dan wegvliegen.
Hetzelfde hebben de kippenboeren op hun voerbakken om vervuiling van het voer te voorkomen. -Misschien te eenvoudig maar dit heb ik in Polen gezien: de mensen daar zetten gewoon een paar van die gekleurde windmolentjes van de kermis op het balkon en er was geen duif te zien. https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/hoe-kom-ik-op-een-diervriendelijke-manier-van-duiven-af

Het beste antwoord

Je kan prikka aanbrengen op de balustrade, zodat ze daar iig niet meer kunnen landen.
Als je nog een balkon boven je hebt zou je ook een net kunnen spannen. Veel mensen denken dat dat een kooi-idee geeft, maar in de praktijk valt dat alleszins mee. Wat wel van groot belang is, is dat je niet al te fijnmazig net neemt, en dat je het echt superstrak moet spannen. Span je het niet strak genoeg dan kunnen de vogels er in vast komen te zitten, vaak met ellendige gevolgen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
aangezien ik al het andere al heb geprobeerd is dit mijn laatste hoop

Andere antwoorden (3)

Je kunt vogelverschrikkers ophangen, stukken aluminiumfolie die glinsteren in de zon en knisperen in de wind. Objecten die bewegen en geluid veroorzaken willen de duiven nog wel weghouden.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd. Het helpt even, maar blijkbaar zijn ze er dan aan gewend. ik heb peper en knoflook geprobeerd
maar ze zijn hardleers en heel brutaal.
Ivana
6 jaar geleden
Er zijn bij de ijzerhandel verkrijgbare pinnenstrips. Dit is niet dieronvriendelijk. Het voorkomt dat ze op je balustrade landen en dan gaan ze ook niet op je balkon zitten. Je blokkert de aanvliegroute. Doen wij al jaren zo.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat is inderdaad dieronvriendelijk
Brood met sambal. Kleine stukjes maken en voeren. Ze komen niet meer terug!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
plastic kraai neerzetten