Hoe groot moet een eendenvijver zijn?

voor 2 koppeltjes

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
1.7K
Rieneke1
6 jaar geleden
Zorg voor een filterpomp met voldoende vermogen, want je wil niet weten hoe snel ze de boel kunnen vervuilen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vergeet ook niet dat eenden kunnen vliegen. Ze stijgen makkelijk op vanuit het water om dan alle 4 gelijktijdig weg te vliegen naar een waterpartij waar meer eenden en andere zwemvogels verblijven.

Antwoorden (1)

Hier staat geen maat voor. Het allerbelangrijkst is, dat de eenden kunnen badderen en kopje onder kunnen. Persoonlijk vind ik het dieronvriendelijk om hen zo weinig water te geven dat ze niet fatsoenlijk kunnen zwemmen. Een vijver van zo'n 20 tot 25 vierkante meter komt aardig in de buurt van wat mijn inziens minimaal is, en dan minimaal een halve meter diep.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
merci voor jou reactie. dan heb k toch al een idee van de grootte