Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor vogel is dit? (Zie foto)

Dit beestje lag bibberend in de tuin, en heeft zijn oogjes nog dicht. Wat is dit voor vogel, en wat moet hij voor eten/drinken hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vogels
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Das een houtduif :-) je kunt em zelf opvoeden en is nog leuk ook,mits je er de tijd voor hebt,haal gewoon duivenvoer,maal het fijn in een koffiemolen en doe er wat water bij tot het een papje word,pak een medium injectiespuit (zonder naald) en knip de kop eraf zodat het smalle tuutje weg is,druk het voer in de spuit en steek die voorzichtig in zn bekje,voeren tot de krop vol is en zo herhalen,alsie wat ouder is kun je tortelduivenvoer gebruiken en niet meer te vermalen,gewoon in water wellen en de spuit voldrukken met het voer en op dezelfde manier voeren als met het papje :-)

Dit natuurlijk als je het wilt en er de tijd voor hebt ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ziet eruit als een gans of zwaan,
Ik zou de dierenarts erbij halen,
Hij weet wellicht of er ergens een opvangplaats is voor het dier.
Ik heb ook een keer een babyvogeltje gevonden en toen heb ik het ook zo gedaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja aan de snavel te zien is het een duif waarschijnlijk een houtduif, kun je zelf groot brengen met warme lamp mais rijst fijnmalen beetje water bij met pipet voeren

succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding