Weet iemand wat het betekend als mijn karakiri raar op stok gaat zitten als ik haar in de kooi stop?

ik heb twee kakarikis (poppen)

ze mogen beide de hele dag lekker rondvliegen en hebben het ook leuk samen. maar de seconde wanneer ik 1 van mijn kakarikis Debbie in de kooi stop, gaat ze vreemd op de stok zitten/liggen ? ik kan het niet goed uitleggen. ( zie foto )

ook begrijpt mijn andere vogel niet wat het betekent en gaat dan op haar staan als een surfboard.

is dit een teken van opgewonden zijn ? is ze ziek ? weet iemand dit ?

Picture for question
een jaar geleden
in: Vogels
3.1K
ronron1212
een jaar geleden
Ze vindt het niet zo leuk in de kooi.
Antoni
een jaar geleden
Ze moet waarschijnlijk weer even wennen aan het 'dak' boven haar hoofd.

Geef als eerste antwoord