Wat kan ik het beste doen met een sierduif die elke dag terug komt en zich niet weg laat jagen?

Op mijn balkon komt steeds een duif (een sierduif) en we hebben hem proberen weg jaagen maar dat lukt niet en hij blijft terug komen maar de eerste twee dagen kon hij niet vliegen dus gaven we hem duiven eten (in de winkel gekocht) en nu komt hij steeds terug en we weten dat hij niet wild is want hij heeft een bandje rond zijn been. Mensen zeggen dat we hem niet mogen voeren maar hij is elke dag op ons balkon en gaat niet weg voor we hem eenbeetje eten geven.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
2.4K
Utrecht
3 jaar geleden
Waarom zou de duif wegblijven?
Elke keer als hij komt, beloon je hem met voer. Tuurlijk blijft hij komen!!
Je houd het zelf in stand. De duif weet dat als hij lang genoeg wacht, er uiteindelijk wel voer komt. Stop met voeren en jaag hem weg. Na een paar dagen zal hij doorhebben dat er op jouw balkon niets meer te halen valt en blijft hij weg.
Pieterke
3 jaar geleden
Als hij een bandje om heeft moet de eigenaar te achterhalen zijn.
Pieterke
3 jaar geleden
Hier kun je een gevonden sierduif aanmelden: https://www.duivensportbond.nl/duif-gevonden/duif-gevonden-1

Antwoorden (1)

Heel consequent stoppen met voeren. De duif komt iedere keer terug, omdat je toch voer geeft. Helemaal stoppen daarmee en de duif blijft na enige tijd weg. Laat je niet verleiden.