Hoe veel watt moet de warmtelamp van een koningspython hebben?

Ik moet een warmtelamp hebben voor een koningspython maar hoeveel watt moet die lsmp zijn

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

De activiteit van de meeste reptielen is grotendeels afhankelijk van het dag-nachtritme. Gloeilampen geven veel warmte, maar weinig licht. Spotlampen (50 - 60 Watt) richten al de warmte en licht op één plaats. Dit is dus ideaal om een zonplekje te creëren in het terrarium. TL-buizen geven veel licht, maar weinig ruimte. In combinatie met spots zijn ze een ideaal duo om te gebruiken in een terrarium. Een goede tip is om de verlichting aan te sluiten aan een tijdschakelaar (TL-lampen) en de spot op een thermostaat. De voeler van de thermostaat moet je leggen op de plaats waar het zo'n 32 graden moet zijn. Zo kunt je het dag-en nachtritme dat bij de slang past, zo goed mogelijk nabootsen en geef je hem ook nog een hotspot.