Mijn rode rattenslang (6 jaar ong,, vrouw) heeft de afgelopen 2 voederbeurten overgeslagen, waarom?

Dit heeft ze 1 keer eerder is gedaan, voeding overslaan en een andere keer een poos toen ze zwanger was. Dat is zo 3 jaar geleden. Nou zie ik dat zeker als mogelijke reden weer wegens soortgelijk gedrag, alleen dan zou ze het zaad 5 jaar lang opgeslagen moeten hebben en ik weet niet of dat normaal is. Of dat ze eieren leggen zonder bevruchting?

Ze eet altijd goed. Nooit echte problemen mee gehad. Is de laatste tijd wel 'op zoek' in haar terrarium (net als bij de 1e keer zwanger alleen wat rustiger).

De temperatuur/luchtvochtigheid meter is stuk en helaas kan ik die waardes nu niet geven. Ze heeft een halogeen lamp van de AH, 42 Watt. Daar is het uit me hoofd rond de 25. Dan heeft ze een hoekje met een warmtemat, wordt max 35 graden en blijft in de avond op 25. Voor de rest een hoekje met niks. Op de foto is het terrarium met verstopte slang. Normaal gesproken ligt er ook een boomstammetje schuilplaats midden boven (alleen daar zat ze in toen ik haar eruit haalde om te voeren).

Ze ontwijkt de muis echt, wil hem 'niet zien'. In het terrarium stelde ze zich wel 'agressief' op naar me en hapte kort naar me hand toen ik hem dichterbij deed (toen ik haar terug deed na de poging tot voeren).

Kan ze weer zwanger zijn en wat zou het anders kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

mmm, ze kan inderdaad mischien onbevruchte eiren leggen dit heb ik meegemaakt met mijn schildpad. Ze kan ook ziek zijn dus ik zou eens naar de dierenarts gaan. het is ook een mogelijkheid dat ze ouder wordt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wel zou dat laatste onwaarschijlijk zijn aangezien ze 15 jaar kunnen worden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Eieren zijn nog niet gelegd, alleen wel verveld laatst. Speciaalzaak gaf aan dat ze waarschijnlijk zwanger is. Zitten nu op een zwangerschap van zo 67 dagen en dat is vrij lang. Is wel al 1 keer verveld sinds en laats vervelde ze kort voor ze eieren ging leggen nogmaals. Ik ga proberen haar morgen weer te voeren kijken hoe dat loopt, alleen ik denk nog steeds aan zwangerschap.