Landslakken worden niet zo oud, gemiddeld zo'n twee jaar. Eén van de weinige uitzonderingen is de wijngaardslak, die haalt gemiddeld acht jaar. Sommige wijngaardslakken in een beschermende omgeving (een dierentuin of een aquarium) zijn dertig jaar geworden. Slakken hebben nogal wat vijanden (ook wel genoemd ‘liefhebbers’) die zo'n lekker hapje niet versmaden. Dus de meeste slakken zullen die leeftijd lang niet halen.
6 jaar geleden
De meeste slakken worden twee tot vijf jaar oud, maar in gevangenschap zijn sommige meer dan tien tot vijftien jaar oud geworden.
6 jaar geleden
Een gewone tuinslak kan in gevangenschap wel 6 jaar oud worden. Vergeet natuurlijk niet dat slakken (discussie is nog niet gesloten dus waarschijnlijk) een jaar kunnen slapen, waarbij veel mensen denken dat ze dood zijn.