Is het mogelijk om een Isopod (reuzenpissebed) als huisdier te nemen in nederland?

Ik kan hier nergens informatie over vinden.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is om ze als huisdier te hebben, ik weet alleen niet of ze voor komen in Nederland of gekweekt worden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K
Amadea
6 jaar geleden
Hier kun je lezen welke soorten in Nederland voorkomen: http://www.janvanduinen.nl/isopoda.php
Op de lijst toegestane huisdieren staan alleen zoogdieren...

Antwoorden (1)

Nee.

Zo'n Giant isopod leeft (waarschijnlijk) in grote groepen in de diepe wateren van de Atlantische Oceaan. De officiële naam ervan is Bathynomus giganteus. Hij voedt zich met dode walvissen, vis en inktvis. De enorme omvang van het dier wordt toegeschreven aan de extreem koude temperaturen op de bodem van de oceaan, waartegen het zeemonster zich moet wapenen.

Uit bovenstaande informatie zul je begrijpen dat het onmogelijk is om dit dier als huisdier te hebben, want dan zou je een diepzee-aquarium moeten hebben....