Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een Isopod (reuzenpissebed) als huisdier te nemen in nederland?

Ik kan hier nergens informatie over vinden.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is om ze als huisdier te hebben, ik weet alleen niet of ze voor komen in Nederland of gekweekt worden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K
Amadea
6 jaar geleden
Hier kun je lezen welke soorten in Nederland voorkomen: http://www.janvanduinen.nl/isopoda.php
Op de lijst toegestane huisdieren staan alleen zoogdieren...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee.

Zo'n Giant isopod leeft (waarschijnlijk) in grote groepen in de diepe wateren van de Atlantische Oceaan. De officiële naam ervan is Bathynomus giganteus. Hij voedt zich met dode walvissen, vis en inktvis. De enorme omvang van het dier wordt toegeschreven aan de extreem koude temperaturen op de bodem van de oceaan, waartegen het zeemonster zich moet wapenen.

Uit bovenstaande informatie zul je begrijpen dat het onmogelijk is om dit dier als huisdier te hebben, want dan zou je een diepzee-aquarium moeten hebben....
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding