Kan je in België kikkers houden uit de jungle?

Zo ja hoe grood moet je terarium zijn en wat moet er in ? Ik zet alvast een foto van welke kikkers ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Dat zijn zeer giftige kikkers
fremar
3 jaar geleden
Zie hier:
https://www.amfibia.be/default.asp?iId=IMEJG
Z512099
3 jaar geleden
Gifkikkers zijn beschermd, je moet een registratie bijhouden die dit moet bevatten:
Soortnaam en aantal.
* Datum en plaats van verkrijging.
* Naam en adres en land van de leverancier.
* Land van herkomst van de dieren, tenzij dit afwijkt van bovenstaande.
* Nummer bijbehorend Import CITES document (kopie vergunning is nog beter!)
* Naam, adres en land van de afnemer.
* Nummer bijbehorend EXPORT CITES document.
* Datum geboorte van en het aantal nakomelingen. (vanaf larven).
* Datum en plaats van sterfte per specimen.
Rieneke1
3 jaar geleden
https://www.licg.nl/terrariumdieren/

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk niet - veel van dit soort kikkers zijn beschermd onder het CITES verdrag en bezit/handel/import/export is verboden of vergunningplichtig.