Bestaan er slangen met poten?

Dat heb ik ooit ergens gelezen. Boa's hebben nog kleine nageltjes. Nog Kleine stukjes poot. Heeft iemand misschien een foto? Ik studeer biologie en heb dit nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (3)

Ja. Vele grote slangen, zoals boa’s en pythons, hebben kleine poten onder de huid in de buurt van de anusspleet. In feite gaat het om restjes van poten en bekkenbeenderen. Alle slangen stammen immers van hagedissen af en zijn geëvolueerd tot reptielen zonder poten. De poten worden niet meer gebruikt om te lopen, maar de mannetjes gebruiken ze wel nog om zich tijdens het paren aan het vrouwtje vast te hechten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Vele grote slangen, zoals boa’s en pythons, hebben kleine poten onder de huid in de buurt van de anusspleet. In feite gaat het om restjes van poten en bekkenbeenderen. Alle slangen stammen immers van hagedissen af en zijn geëvolueerd tot reptielen zonder poten. De poten worden niet meer gebruikt om te lopen, maar de mannetjes gebruiken ze wel nog om zich tijdens het paren aan het vrouwtje vast te hechten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat jullie tegelijk bezig waren met de vraag beantwoorden? :P
Ja maaar wel weinig