Van wie zijn deze keutels?

Op de zolder, volledig ingericht maar niet in gebruik, staan 2 oude bedden. Op de 2 bedden zijn deze keutels te zien. Elders in de ruimte zijn geen keutels te zien, enkel in de kast waar de verwarming staat. De keutels waren er 3 maanden geleden ook nog niet. Is dit van een muis?
De zolder is volledig afgesloten en geïsoleerd. Ramen staan soms open, maar voorzien van vliegenramen. Ik vraag me af hoe ze dan zouden binnenkomen. In de overige leefruimtes nooit ergens keutels gevonden (we hebben ook een hond die vrij losloopt op alle verdiepingen behalve de zolder)

Picture for question
2 maanden geleden
2K
Pieterke
2 maanden geleden
Volgens mij is dit inderdaad van een muis. Muizen kunnen echt door zeer kleine gaatjes komen. Misschien toch via het vliegenraam dat misschien niet goed aansluit.
LeonardN
2 maanden geleden
Muizen kan je haast niet buiten houden, omdat ze door hele kleine ruimtes kunnen komen. https://www.youtube.com/watch?v=iGXYZwZEZa0 Kruipt door een 17 mm gat. En als je goed kijkt zie je vergelijkbare keutels in de video.
Tcorolla
2 maanden geleden
Muis idd, ik had zelf een keer een muis in de inbouw voorraad kast. Ik dacht dat deze hermetisch was afgesloten, maar een kleine spleet in de hoek was voldoende voor de muis, het was wat hoogte betreft volgens mij nog geen centimeter. Uiteindelijk heb ik er een klem onder gezet met pindakaas en weg muis.

Geef als eerste antwoord