raam vol vliegen waar komen die vandaan???

Vandaag ging ik naar een verjaardag en ging s morgens de deur uit....toen ik s avonds thuis kwam zat mijn raam (binnenkant)vol met vliegen (20???) WAAR komen die nou ineens vandaan er lag geen eten geen afval en ik heb werkelijk alles nagekeken maar kan niks vinden... Heb ze met brander allemaal weg gebrand...maar ben nu toch wel beetje panisch waar die in die paar uur allemaal vandaan komen? Wat kan ik hieraan doen om dit in het vervolg te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Insecten
42.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er via een kier een vlieg geweest die daar eitjes heeft gelegd. En waarschijnlijk zijn die dan vandaag uitgekomen. Ga rustig slapen en kijk dan nog eens.
Zijn er vast niet meer bijgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik had dat ook een keer, nadat ik muizengif had neergezet. Er lag toen een (of meerdere) dode muis in de muur.
Bij mijn broer zaten ook ineens veel vliegen na het zetten van muizengif.
Het viel ons ook op dat het hele dikke en trage vliegen waren.
Dus het kan zijn dat er in de muur of onder de vloer een dood beestje lag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijken in de buurt (rot vlees?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een bunker (woning zonder ramen) kunnen overwegen, maar dat is al te rigoreus.
Maar plotseling veel vlieg betekent toch dat er ergens iets is overleden. Rottend (dood) vlees is volgens mij het enige en juiste ingredient voor veel vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten de zeer goede optie dat er ergens een dode muis oid ligt, is het natuurlijk ook gewoon mogelijk dat ze naar binnen zjin gevlogen. Door een open raam naar binnen gevloen en de weg naar buiten niet meer gevonden. Buiten zijn er zeeer veel vliegen, en de kans dat er een paar door de kier van je raam naar binnen vliegen is zeer reeel. Echter, om dat vervolgens het raam weer terug te vinden blijkt in de praktijk lastig.

Wij hebben elke avond wel 10 vliegen in de woonkamer omdat we de schuifdeur 's avonds open zetten. De vliegen vliegen een rondje en blijven bij de ramen hangen.