Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nieuwbouw zesde etage. Hoe is op die hoogte overlast van vliegen, muggen en wespen?

5 maanden geleden
in: Insecten
ronron1212
5 maanden geleden
ook daar komen ze zelf nog veel hoger
Thecis
5 maanden geleden
@ronron1212
In dezelfde hoeveelheden of (aanzienlijk) minder? Ik weet het oprecht niet en vraag me dit af.
Pommerd
5 maanden geleden
Ik woon ook op de 6e etage, heb daar ook wel muggen en vliegen, maar niet heel veel. in ieder geval niet zoveel dat ik van overlast kan spreken. Maar ik weet niet of dat komt door de hoogte of dat er in mijn buurt gewoon niet zoveel muggen en vliegen zitten.
ronron1212
5 maanden geleden
@Thecis kan ik ook niet zeggen ligt erg aan de omgeving of ze daar veel zij of niet
erotisi
5 maanden geleden
Op de zesde etage heb je over het algemeen aanzienlijk minder last van vliegen, muggen en wespen dan op de begane grond of lagere verdiepingen, maar het is niet volledig uitgesloten. Hier is een overzicht per insect: Muggen Minder last: Muggen blijven meestal dicht bij de grond, omdat ze zich voortplanten in stilstaand water zoals vijvers, regentonnen of plassen. Uitzondering: In warme periodes of wanneer er stilstaand water op balkons of dakterrassen is, kunnen ze toch omhoogkomen. Licht trekt muggen aan, dus open ramen met licht aan kunnen ze alsnog aantrekken, ook op hogere verdiepingen. Vliegen Ook minder last, maar vliegen kunnen redelijk goed vliegen en worden ook aangetrokken door geur (bijvoorbeeld etensresten of vuilnis). Bij open ramen of etensgeuren op balkon kunnen ze langskomen, maar meestal zijn ze minder aanwezig op grotere hoogte. Wespen Wespen kunnen wél hoger vliegen, zeker als ze voedsel ruiken (fruit, zoetigheid, vlees op BBQ). Op een balkon op de zesde etage kun je nog steeds wespen tegenkomen, vooral in de zomermaanden. Wespen bouwen soms nesten onder dakranden of in spouwmuren, ook op hogere verdiepingen, al is dat zeldzamer. Samengevat: Insect Overlast op 6e etage Oorzaak Muggen Weinig Zelden zo hoog, tenzij waterbron
Vliegen Weinig Soms bij geur of open raam
Wespen Mogelijk Bij voedsel of nesten in buurt Tips om overlast te beperken: Houd ramen dicht of gebruik horren. Laat geen voedselresten of zoet drinken op balkon of vensterbanken staan. Vermijd stilstaand water in bloempotten of schotels. Als je een nieuwbouwappartement overweegt op die hoogte, zit je qua insectenoverlast over het algemeen vrij goed. Chatgpt
ronron1212
5 maanden geleden
@erotisi muggen en vliegen en wespen Catgpt kan alles zeggen maar uit eigen ervaring en ik heb ooit op 17 hoog gewoon komen gewoon binnen en de muggen steken net zo vaak
Verwijderde gebruiker
4 maanden geleden
Geen probleem, is het toch en probleem; meppen maar! Vooral wespen laten leven, omdat die bestuiven en er daarmee voor zorgen dat er nieuwe vezels groeien, waarmee vliegenmeppers gemaakt kunnen worden.
Stipp

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing