Hoe kan je mieren bestrijden buiten onder tegels?

Er wordt steeds meer zand verplaatst vanuit de tegels en dit zorgt voor verzakking van mijn terras.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
12.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb respect voor deze beestjes. Mieren brengen grote hoeveelheden koolstof, vanuit CO2, onder de grond. hierdoor volgt een toename van zuurstof in de lucht die we inademen.
bij een steeds afnemend zuurstofgehalte in de lucht krijgen anaerobe organismen meer kansen zich te ontwikkelen. zoals Covit 19

Het beste antwoord

Hoe moet je mieren onder tegels bestrijden?

Maak zand tussen tegels los met stokje
Strooi mierenpoeder over tegels
Giet kokend water
Verdeel water met harde bezem
Meng beetje cement tussen tegels
Als we mieren onder tegels willen bestrijden, moeten we er dus voor zorgen dat deze ideale leefomgeving minder aantrekkelijk voor ze wordt.
Maak het zand tussen de tegels goed los met een stokje. Alleen zo kom je blijvend van een mierenprobleem tussen en onder tegels af.
We gaan een mierenpoeder gebruiken om de mieren onder de tegels te bestrijden. Het is dus van belang dat het middel goed bij de mieren komt. Dat doe je door het zand tussen de tegels goed los te maken met een stokje. Heb je veel tegels, dan kan dat een redelijke klus worden, maar het is zeker de moeite waard.

Je zal ongetwijfeld tussen de tegels een ingang naar een mierennest vinden. Prik rondom het nest waar dat mogelijk is nog even goed door met het stokje.

Bestrooi het mierenpoeder goed tussen de tegels.
Besprenkel ook wat poeder op de tegels.
Strooi het mierenpoeder rijkelijk op en om de ingang naar het nest.
Vervolgens verspreid je het middels nog eens extra door het middel goed over de tegels (en er tussen!) te bezemen. Het liefst gebruik je hiervoor een harde bezem.

Is het door jouw gebruikte mierenpoeder wel geschikt om met water te gebruiken? Doe dan het volgende:

Giet wat water over de tegels waarop je het mierenpoeder hebt aangebracht.
Zorg dat het zand tussen de tegels goed vochtig is.
Gebruik een ruime hoeveelheid water recht op de ingang van het nest.
Gebruik een harde bezem om het poeder en het water goed te verspreiden.
Zie verder in bron:
https://geenbeestjesmeer.nl/mieren-bestrijden-onder-tegels/
3 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn methode is al jaren: de gaten met kokend water vullen. Daarna dichten met zand.
Natuurlijk komen er dan weer nieuwe gaten. Maar na twee of drie keer deze methode herhalen zijn de mieren wel verdwenen.
SimonV
3 jaar geleden
Zet mierenlokdoosje neer allemaal in de buurt van de openingen en waar de mieren lopen. Na een paar weken is met dit gif de koningin dood. Het duurt even maar de mieren zullen alle dood gaan. Ze dragen het gif namelijk in hun etens voorraad.
3 jaar geleden
Ik ben altijd heel gemeen. Ik doe op elk gat een dropje chloor van het toilet, en giet er daarna langzaam kokend water op. Zo zal de chloor de grond in gaan, zodat de mieren ook omliggende grond niet interessant vinden.