Wat is dit voor insect?

Er zweven er tientallen boven het grasveld op dit moment.
Iemand die weet wat voor soort dit precies is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.4K

Het beste antwoord

Lijkt op de johanneskever of rozenkevertje, ook wel tuinkever genoemd. De kever is maar 8 tot 12 millimeter groot. Kop, halsschild, achterlijf en poten zijn glanzend metalliek groen tot zwart van kleur, de dekschilden van de johanneskever daarentegen meestal lichtbruin, soms ook donkerder. De johanneskever heeft korte sprieten met 3 kieine waaiersegmenten. Kopschild en halsschild dicht gestippeld, dekschilden elk met 6 overlangse stippelrijen. Zijden Van de dekschilden en het lichaam met dichte beharing.
Deze kever is zeer verbreid en vaak algemeen in het vrije veld, in boomgaarden, hagen en aan bosranden in mei en juni, vanaf het laagland tot in de bergen. Ook in België en Nederland vooral op zandgronden is de Johanneskever een algemene soort.

Leefwijze
De kevers zijn overdag en ‘s avonds actief en vliegen dan druk rond, waarbij zij dan zowel hun partners als voedsel zoeken.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SimonV
Je hebt WEER gelijk.
+