Wat voor spin is dit?

Hij zat al wat langer tijd in mijn kamer. Ik vind hem zo mooi gister was hij ineens weg, en had in de ochtend toen ik wakker werd en heeel grood web gemaaktecht van de lamp tot aan de muur en de grond. Zo cool en mooi hoe zo een spin een web maakt. Ik dacht dat hij wel honger zou hebben en daarom zo een groot web had gemaakt.
Ik heb hem nu naar buiten gedaan maar ik vraag mij dus af wat voor spin het was.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.6K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is dit de kleine huisspin.
3 jaar geleden
Een kruisspin, Araneus diadematus. Uit de familie wielwebspinnen. In het Duits en het Engels wordt ie Tuinkruisspin genoemd.
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is echt een mooie spin!