Welk nut hebben fruitvliegjes?

Alles in de natuur heeft een functie zeggen ze... Maar bij fruitvliegjes heb ik toch het idee dat we best zonder ze kunnen.

11 maanden geleden
in: Insecten
2.3K

Antwoorden (1)

Ondanks de overlast hebben fruitvliegjes zeker nut. Zo ruimen ze fruitresten op in de natuur. Ook zijn ze een lekker hapje voor insecten, spinnen en vogels. En wetenschappers gebruiken vaak fruitvliegjes om erfelijkheid te onderzoeken.

Veel interessante verdere informatie is te lezen op https://www.quest.nl/natuur/dieren/a32887916/fruitvliegjes-feiten-voortplanting/
Amadea
3 dagen geleden