Welk insect heeft mijn wildcamera geregistreerd ? het liet 's nachts een lichtend spoor na .?

Het insect (misschien een hommel) kwam 's nachts waarschijnlijk uit de grond , verplaatste zich en vloog dan weg maar liet een lichtend spoor na in de lucht . Dat laatste vond ik verbazingwekkend . Op een snapshot van het filmpje zie je naast de boom in het midden en onder de lamp nog een lichtend puntje . Op het filmpje zelf zie je het lichtende vluchtspoor beter maar ik kon mijn filmpje niet toevoegen ...

Picture for question
een jaar geleden
in: Insecten

Antwoorden (1)

Het insect dat je wildcamera heeft geregistreerd is waarschijnlijk een luipaardkever. Deze kever is gemakkelijk te herkennen aan zijn lichtgevende lichaam en het spoor dat hij achterlaat.
Bronnen:
6 maanden geleden