Wat is dit beestje in mijn badkamer?

Gevonden in de badkamer. Wat is dit voor een beest? En is het schadelijk?
Ik heb een nieuwe foto geplaatst. Weer een beestje gevonden, denk een plaag.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
5.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maar een houtwormkever heeft een kop en lichaam. Dat lichaam is 1 geheel. Dit beest bestaat uit kop en dan een lichaam dat precies uit 2 delen bestaat telkens met hard uitziend schild. Yikes

Antwoorden (1)

De foto is helaas niet scherp als je inzoomt. In eerste instantie lijkt het op een broodkevertje, maar die heeft niets te eten in een badkamer. Dat doet vermoeden dat het een houtwormkever betreft. Een volwassen exemplaar is niet schadelijk meer, maar de larven hebben gaatjes in hout gevreten.
Amadea