Welke insecten zijn dit?

Gevonden in een zak aardapoelen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maden. Aardappel is aan het rotten

Antwoorden (1)

In rottende groenten zoals aardappelen en uien komen heel vaal maden voor. Het zijn over het algemeen larven van de vlieg.
Maden zijn larven van vliegen of muggen.
Ze hebben geen poten en kleuren meestal wit of geelachtig en vertoeven in voor hen voedsel zoals meststoffen, organische afval, rot fruit of vlees.
Eénmaal de made dik en rond is gegeten veranderd de huid van de made naar een bruine en cilindrische pop. De ontwikkeling naar een vlieg is nu begonnen en na enkele dagen barst de pophuid open waarna de vlieg tevoorschijn komt.
De snelheid van dit proces is afhankelijk van de temperatuur.
Toegevoegd op 16 november 2020 09:12: bron, tekst