Hoe zien de eieren van zilvervisjes er uit?

heb een bakje gemaakt om ze te vangen maar het werkt niet erg goed

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
2.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoe wil je ze dar in vangen?

Antwoorden (2)

Door hun twee grote antennes zijn zilvervisjes zelf nog wel makkelijk te herkennen. Voor wat betreft de eieren van dit ongedierte is dat anders. De eitjes die de vrouwelijke zilvervisjes leggen zijn namelijk ontzettend klein. Daarbij komt dat ze niet op de meest opvallende plekken gelegd worden. Zilvervisjes proberen hun eieren namelijk te verstoppen, zodat deze bijvoorbeeld niet in de stofzuiger verdwijnen. Daarom worden eitjes voornamelijk gelegd in kieren en spleten. Hier vallen ze niet op en liggen ze ook nog eens veilig. De kans dat de eitjes uitkomen, is zodoende groot.
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Haha, alsof zilvervisjes ook maar enig idee hebben over wat een stofzuiger precies is!
Zilvervisjes leggen eitjes in de periode van april tot augustus. Ze gaan dan op zoek naar een geschikte voedingsbodem en vinden deze meestal in naden, kieren en achter plinten in huis. Vaak kunnen ze onder de laminaatplinten en tussen de muurplinten en de muur komen.

De eitjes worden meestal in setjes gelegd, dit zijn vaak 3 eitjes bij elkaar. De eitjes hebben een lengte van 0,8 mm, zijn ovaal van vorm en vuilwit tot beige van kleur.

Uit deze informatie zul je hopelijk begrijpen dat het geen nut heeft om een opvangbakje te plaatsen, want daar zullen nooit zilverviseitjes in kunnen belanden.
Amadea