Hoe heet dit insect? Het gaat om een bruin/groen kevertje.

Ik zou heel graag de naam van dit insect te weten willen komen en wat het juist is. Ik dacht een kever maar weet niet specifiek de naam van de soort kever. Een antwoord zou mij enorm helpen. Alvast bedankt!

(Het heeft vleugels, heeft een soort ruit patroon en is bruin/ groen. Onderkant is het zelfde in structuur als bij een kapoentje maar dan licht gekleurd.)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
3K

Antwoorden (1)

Naar aanleiding van de reacties van vraagsteller op mijn oorspronkelijke antwoord kan ik nu de juiste diersoort ervoor geven: een Kevercicade.

Vermoedelijk betreft het een Echte kevercicade, Issus coleoptratus. Hoewel dit niet klopt met de beschrijving in de vraag dat het beestje ook de kleur groen zou hebben (is op de foto niet te zien). Deze wordt in elk geval vaker eind september / begin oktober nog aangetroffen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja sorry daarvoor het heeft een groene schijn als je het beweegt in het licht.