Toen het beestje nog leefde was het een onschadelijke Ectobius vinzi. Een dwarsbandkakkerlakje. In het Duits is het verschil tussen deze soort en het vooral in keukens schadelijke familielid door de naamgeving wat duidelijker: Waldschabe. Hoort buiten in de natuur thuis. Komt oorspronkelijk uit zuidelijker gebieden, maar kan nu door de hogere temperaturen ook in noordelijker gebieden van Europa leven.

Volgende keer dat je er een ziet dus gewoon even in een glas vangen en weer uitzetten in de natuur!
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 maanden geleden
thegiels
10 maanden geleden
Dankjewel voor het uitgebreide antwoord!