Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn deze vliegjes?

Sinds een tijdje constant deze vliegjes bij de ramen. We hebben geen planten dus rouw vliegjes denk ik niet. Als we ze verwijderen, zitten er meteen weer 10 nieuwe en we snappen niet waar ze vandaan komen. Ineens zitten ze er weer

Picture for question
een jaar geleden
in: Insecten
1.6K
Amadea
een jaar geleden
De foto heeft weinig functie, je kunt niet inzoomen en hun uiterlijk zien. Je hebt het over rouwvliegjes, dus ze zijn kennelijk heel klein. Zouden het dan fruitvliegjes zijn? Die vermenigvuldigen zich bij dit warme weer en wat fruit- en groenterestjes als een razende.
Marianne123
een jaar geleden
Amadea, ze zitten echt bij de ramen en niet bij fruit of etensresten. Ook lijken ze niet op fruitvliegjes maar ze zijn wel hetzelfde formaat. Ik heb een beter filmpje maar die kan ik hier niet plaatsen
Z512099
een jaar geleden
Doet me toch sterk denken aan een fruitvlieg, kijk naar de stand van de vleugels.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het kan zoveel oorzaken hebben. Vliegen komen overal vandaan. Je buren kunnen de hond of kat wel in de tuin uitlaten. Vuilniszakken die ergens open liggen op een balkon. En ik kan nog wel iets bedenken hoor maar daar wordt je niet vrolijk van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding