Zilvervisjes spray hoelang beste uit huis blijven?

Hoi

Ik heb heel veel last van zilvervisjes in me slaapkamer terwijl ik elke dag het raam open heb.
Nu wil ik gaan sprayen met zilvervisjes spray. Nu was mijn vraag hoelang moet ik uit huis zijn (voor ik weer zonder last te krijgen van me luchtwegen) om weer veilig te kunnen slapen zonder last te krijgen van me luchtwegen
Moet ik na spuiten gelijk alles open gooien of nog eerst een tijdje dicht houden en dan open gooien

Hopelijk kan iemand me helpen

2 jaar geleden
in: Insecten
2.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
4 tot 6 weken (grapje).
Na spuiten even ventileren en je bent klaar.
Staat op spuitbus.
Z512099
2 jaar geleden
Je kunt beter de oorzaak van deze overlast opsporen en aanpakken i.p.v. te gaan sprayen...
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het is rotspul, dus ik zou zeker een nachtje in een andere kamer gaan slapen. . Dat geeft je ook de kans om de slaapkamer een nacht helemaal dicht te houden. Maar het behandelen van maar één ruimte heeft niet zo veel zin. Die beestjes glippen overal tussendoor.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Met deze tip ben ik ervan af gekomen en meer ventileren, het is meestal een vocht(ig) probleem. Aardappel....
Zilvervisjes in je huis zijn ook te vangen met een uitgeholde aardappel. Je legt ‘s avonds op verschillende plaatsen in huis een uitgeholde aardappel in een plastic zakje.
De zilvervisjes komen af op de geur en de koolhydraten van de aardappel en kruipen het zakje in.
’s Ochtends knoop je het zakje dicht met de zilvervisjes erin en gooit hem weg.
Sharon
2 jaar geleden
Van de aardappel wist is niet dit ga ik zeker proberen
Ik heb gisteren inderdaad me hele huis gespoten en ben bij me ouders gaan slapen vannacht
Nu nergens in huis meer last van gelukkig
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ze gaan toch weer terug komen. Ik heb al sinds 2014 last van die rot beestjes. Nieuwbouwwoning. Ik heb een professionele bestrijder laten komen. En die zei dat hij mij graag mijn geld uit de zak klopte voor het bestrijden, maar dat ik hem dan waarschijnlijk ook nooit meer zou bellen voor een ander probleem mocht ik dat ooit krijgen. Om zilvervisjes goed te bestrijden moesten ook de buren uit de andere woningen mee doen. En dat wilde niemand. Iedereen heeft er last van, maar niemand wilde daar geld aan uitgeven.

Antwoorden (1)

Zilvervisjesspray is net vluchtig; je spuit dus geen gassen in de ruimte. Als je spuit langs de plinten en in kieren en gaten zal een dus laagje bestrijdingsmiddel op het oppervlak terecht komen. DAAR gaan de zilvervisjes aan dood. Het is dus geen bestrijdingsmiddel tegen vliegend ongedierte, maar tegen kruipend ongedierte.
Als je in de vroege ochtend spuit en de ruimten goed ventileert kan je 's avonds rustig weer op de slaapkamer slapen.
Veel ventileren is sowieso erg goed om het huis droog te houden. Zilvervisjes houden vooral van vochtige ruimten.