Wat voor soort spin is dit?

Gisteravond trof ik een stuk of 30 van deze hele kleine spinnetjes aan in mijn slaapkamer. Ze waren ongeveer 3 mm groot gok ik. Ik ben benieuwd wat voor soort spin dit is. Ik heb al geprobeerd te googlen, maar helaas kon ik geen soort vinden die er op lijkt.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Insecten
1.6K

Antwoorden (1)

Lijkt op een grijze huisspin.
Het vrouwtje van de huisspin bereikt een lichaamslengte van ongeveer 7-11 mm, het mannetje 6–9 mm (exclusief poten). Het mannetje heeft een relatief langwerpiger achterlijf en langere poten. De afstand tussen de pootuiteinden kan tot 2,5 cm bedragen.
De huisspin is makkelijk te verwarren met de veldtrechterspin, aangezien beide soorten een zigzagpatroon op het achterlijf kunnen hebben. De huisspin is over het algemeen echter kleiner, donkerder bruin gekleurd, met een cirkelpatroon op het achterlijf en gestreepte poten.
SimonV