Lijkt op een meelmot of molenmot, een nachtvlinder van de familie Pyralidae . Het is een veel voorkomende plaag van granen granen, in het bijzonder meel . Deze mot is te vinden in de hele wereld, vooral in landen met een gematigd klimaat. Het geeft de voorkeur aan warme temperaturen voor een snellere ontwikkeling, maar het kan een breed scala aan temperaturen overleven.
SimonV
3 jaar geleden
Dit is een bruine huismot. Het is een vlinder uit de familie van de sikkelmotten.
In huis kan hij het hele jaar worden waargenomen, maar vooral van juni tot in augustus.

De bruine huismot is in Nederland en in België een algemene soort.

Voor meer informatie kan je naar : https://nl.wikipedia.org/wiki/Bruine_huismot