Wat kan je doen tegen vlooien als je zelf geen huisdieren hebt?

Wij hebben zelf geen huisdieren en toch last van vlooien. Dit probleem komt elk jaar in de zomer terug. We hebben al eens gekeken of het misschien een ander beestje kan zijn, maar we denken toch dat het vlooien zijn (alhoewel we toch niets echt zien springen). Zou er misschien buiten vlooien en bedwantsen een ander insect de rode jeukende plekjes kunnen veroorzaken? Weet iemand hoe we hieraan zouden kunnen gekomen zijn? En nog belangrijker, weet iemand wat we hieraan kunnen doen?
Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.8K
Rieneke1
3 jaar geleden
Klinkt alsof het andere beestjes zijn dan vlooien. Ik zou de huisarts eens naar de plekjes laten kijken, mogelijk komen ze hem of haar bekend voor.
tinus1969
3 jaar geleden
Waar heb je last van? Waarom denk je dat je vlooien hebt?
Inekez1
3 jaar geleden
Al gedacht aan de eikenprocessierups? De brandhaartjes veroorzaken ook kleine jeukende bultjes die lijken op vlooienbeten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Misschien gewoon een mug?
Niet elke mug zoemt. Muggen kunnen kleine rode prikjes achterlaten op de huid. Zijn niet altijd bulten....

Antwoorden (1)

Als dit al jaren voorkomt dan zou ik zeker de Ongediertebestrijding te hulp roepen.
Jullie eigen manier werkt kennelijk een paar weken/maanden. De eitjes overleven de bestrijding en na verloop van tijd komen de eitjes weer uit en het hele verhaal begint van voren af aan.

Hoe? Je heb ze zelf mee naar binnen gelopen of een bezoeker heeft ze mee genomen.
Ook kan je verhuist zijn naar een woning waar wel huisdieren woonden, de eitjes van de vlooien overleven totdat er weer leven in de buurt is. Kunnen wel 2 jaar overleven.

Je kunt zelf de vlooien gaan bestrijden - beter is de gemeentelijke Ongediertebestrijding te bellen. Niet gratis wel effectief.

Succes hoor, @TonyLoppez vlooien vreselijk!