Wat is dit beestje in m'n slaapkamer?

De laatste dagen zie ik er regelmatig een aantal op de boxspring in de slaapkamer en ik maak me zorgen. Wie helpt me om dit beestje te identificeren? De foto is ingezoomd, in realiteit is het 1 à 2mm groot. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Zie ook https://flic.kr/p/2jeJx6j voor een video

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
5.9K

Antwoorden (1)

Dat is een boekluis, een ongevleugelde soort stofluis. Hij leeft van meel en papier en is vooral te vinden in een vochtige omgeving.

Zorg ervoor dat de kamer goed geventileerd wordt.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea
Ik ben altijd blij, dat ik dit soort beestjes (en dat spul uit andere ongediertevragen) niet ken uit de praktijk. De antwoorden maken ons wel oplettend.
Plus.