Hoe kom je voorgoed van zilvervisjes af?

Ik heb al 2x het professioneel laten bestrijden, heb vochtvreters in huis, ventileer constant en heb alle plinten afgekit, maar ik blijf de beesten hebben. Hoe komt ik hier voorgoed vanaf?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2.2K
Antoni
4 jaar geleden
Woon je in een vrijstaand huis? Of heb je buren? Dat maakt misschien wel verschil! Ik vermoed dat buren dezelfde maatregelen zullen moeten nemen als jij!
MasterSword
4 jaar geleden
Zijn het wel zilvervisjes ?
het kunnen ook papiervisjes zijn, en die zijn lastiger.
( lijken veel op elkaar, maar er is verschil. ) zilvervisjes zitten graag waar het vochtig is,
En als een ontvochtiger continu aan staat
en de luchtvochtigheid is lager dan 50% zijn ze zo dood.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Ik herken het probleem en ik word er ook helemaal gestoord van. Ze zitten OVERAL in huis! Zelfs pannen en schalen in mijn keukenkastjes moet ik nakijken. Van de week in de suikerpot. Bah! Van de begane grond tot de zolder, overal. En al mijn buren hebben ze ook. Nieuwbouw woning van 2014, sinds de oplevering al drama.
Bordensteker
4 jaar geleden
Voor meer informatie over deze behoorlijk ergerniswekkende beestjes verwijs ik hier graag ook nog even naar https://www.startpagina.nl/v/dieren/insecten/vraag/660007/papier-zilvervisje/ .

Antwoorden (1)

Zeer waarschijnlijk heeft je huis toch vochtige hoeken en kieren, met name langs de vloer. Probeer het enige weken door langs de muur / vloer regelmatig te spuiten met een spuitbus tegen zilvervisjes of kruipend ongedierte (vapona of roxasect o.i.d). De z.g. valletjes werken niet zo geweldig; de spuitbussen wel.
Andere goedkopere middeltjes vind je als ideeën onder de link.