Wie weet wat dit kleine zwarte beestje is?

Ik heb dit in meerdere aantallen gevonden in donkere hoekjes bij mij thuis. Ze lijken niet tegen licht te kunne. Help help wat is het

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
3.4K

Antwoorden (1)

Dat is een larve van de tapijtkever.
. . .
Die leeft niet alleen van tapijt, maar ook van wol, leer, veren, haren en dergelijke.
Toegevoegd op 14 oktober 2019 21:38: tekst
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoe kom ik hier vanaf ( ik heb nergens tapijt) alles is laminaat zonder sier tapijt
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb het even opgezocht, die ik bij mij thuis vind hebben geen haartjes. Ze lijken eerder op mini pissebedjes maar dan zijn het geen pissenbedden. Ik heb 2 katten en vraag me af kan deze instecten hun iets doen?
Amadea
4 jaar geleden
Kun je dan een scherpere foto ervan laten zien?
Larven van tapijtkevers zijn overigens wel lichtschuw, dus zowel uiterlijk (voor zover zichtbaar) als beschrijving voldoen aan de vraag.