Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke vliegenbeet doe het meeste pijn?

nou ben ik gelukkig nog nooit gebeten door een vlieg maar ik ben wel nieuwschierig welke vlieg nou de meest pijnlijkste beet van allemaal heeft

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Naast de gemene steken van de dazen kan de stalvlieg er ook wat van. De stalvlieg is een als huisvlieg vermomde steekvlieg. De stalvlieg lijkt op het eerste gezicht veel op de gewone huisvlieg. Maar als je goed kijkt, zijn er toch verschillen tussen de huisvlieg (Musca domestica) en de stalvlieg (Stomoxys calcitrans).
De stalvlieg heeft een recht vooruit stekende steeksnuit, waarmee hij gemeen kan steken en bloed kan zuigen. Deze steeksnuit is met het blote oog te zien. Meestal zijn dieren het slachtoffer, maar soms ook mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je vraag bijtende en niet stekende vliegen betreft.

De meest pijnlijke vliegenbeet krijg je van de paardenvlieg. De onderkaak van deze vlieg maakt de beten zo pijnlijk. Deze heeft de vorm van een schaar en is uitgerust met kleine haken. De kaak kan door huid en dunne kledingstukken snijden. Doorgaans ontstaat na de beet jeuk, een ontsteking en zwelling rond het bijtgebied. Je kunt er zelfs een blauwe plek van krijgen.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding