welke vliegenbeet doe het meeste pijn?

nou ben ik gelukkig nog nooit gebeten door een vlieg maar ik ben wel nieuwschierig welke vlieg nou de meest pijnlijkste beet van allemaal heeft

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
5.1K

Antwoorden (2)

Naast de gemene steken van de dazen kan de stalvlieg er ook wat van. De stalvlieg is een als huisvlieg vermomde steekvlieg. De stalvlieg lijkt op het eerste gezicht veel op de gewone huisvlieg. Maar als je goed kijkt, zijn er toch verschillen tussen de huisvlieg (Musca domestica) en de stalvlieg (Stomoxys calcitrans).
De stalvlieg heeft een recht vooruit stekende steeksnuit, waarmee hij gemeen kan steken en bloed kan zuigen. Deze steeksnuit is met het blote oog te zien. Meestal zijn dieren het slachtoffer, maar soms ook mensen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je vraag bijtende en niet stekende vliegen betreft.

De meest pijnlijke vliegenbeet krijg je van de paardenvlieg. De onderkaak van deze vlieg maakt de beten zo pijnlijk. Deze heeft de vorm van een schaar en is uitgerust met kleine haken. De kaak kan door huid en dunne kledingstukken snijden. Doorgaans ontstaat na de beet jeuk, een ontsteking en zwelling rond het bijtgebied. Je kunt er zelfs een blauwe plek van krijgen.
SimonV