Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

1 van mijn wapendrager rupsen maakt kleine shokerige bewegingen, waarom is dat?

1 van mijn wapendrager rupsen begint opeens kleine shokende bewegingen te maken en laat zijn hoofd zakken. Is hij aan het vervellen, want ze zijn enorm veel gegroeid, of is dit iets anders?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Rupsen van een Wapendrager (Phalera bucephala) zijn pas volgroeid bij een lengte van ca. 60 mm. De rupsen ontwikkelen zich van juni tot september. Volgroeide rupsen leven solitair en worden vaak gezien als ze over de grond kruipen op zoek naar een plaats om zich te verpoppen. De verpopping vindt plaats in een holte in de grond, waar de pop vervolgens overwintert.

Het is vandaag de laatste dag van augustus. Dat doet vermoeden dat de rups aan voelt komen dat hij binnenkort een plaats moet gaan zoeken om te verpoppen. Misschien maakt 'm dat onrustig?
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zou kunnen, maar ze moeten nog een cm groeien en in mijn pot zit geen grond dus mischien dat dat hem onrustig maakt?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding