Weet iemand wat voor beet dit is?

Ik heb sinds vanochtend deze gekke langwerpige beet in mijn elleboogholte. Ik dacht eerst dat het een muggenbult was maar de vorm laat me toch wel echt twijfelen. Herkent iemand dit?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
3.6K

Antwoorden (1)

Zit er uit als een galbult. Een galbult kan je krijgen als je huid in contact komt met een stof waar je allergisch op reageer... Meestal gebeurt het als er een kras op je huid komt. Dit kan heel subtiel zijn. Ook een speelse hond die je hand zachtjes vasthoud met zijn tanden kan dit veroorzaken. Ik heb het zelf van katten enz. De huid hoeft hier niet beschadigd te zijn. Het gaat vanzelf meestal in een paar uur over. Wassen de huid versneld het proces...